Owner Post Them Follow Dash



Zaza Amri
Miss Zaza Amri

Ahlan Wasahlan!


Dakwah itu.. Manis seperti madu. Pahit seperti kopi tanpa gula. Teruskan dakwahmu dengan senyuman.

Hi! hope you guys enjoy reading about my short life journey!


Twitter || Facebook|| Instagram

Tagboard




Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

Moving Forward



Assalamualaikum//Sawadikap// Heyyo!
Cuma mampu mengucapkan syukur kepadaNya. Tiada kata lain lagi selain mengucapkan syukur padaNya. Alhamdulilah Ya Rabbi. Kerana dengan nikmatNya kerana dengan rezekiNya. Kerja yang saya rasa quiet complicated dipermudahkan olehNya. 

Dan Alhamdulilah. Allah kurniakan saya sahabat-sahabat yang baik dan banyak membantu saya, banyak bagi sokongan pada saya, selalu ada masa untuk saya, selalu luangkan masa untuk saya, selalu bagi nasihat pada saya, selalu sedarkan akan kesilapan, selalu tegur saya, selalu ajak saya ke arah kebaikan. Subhnallah wa Alhamdulilah. 

Alhamduliah, our presentation went well yesterday! Alhamdulilah. Setelah beberapa kali cari isi, setelah beberapa kali betulkan itu ini. Setelah beberapa kali jumpa lecturer. Setelah beberapa kali tanya kawan-kawan apa maksud itu apa maksud ini. kenapa macam ni kenapa macam tu. Alhamdulilah everything was okay! Syukur dapat sahabat-sahabat yang tak pernah jemu berkongsi ilmu. 

Walau kena present something yang bukan bidang sendiri. And for me is quiet difficult to understand that. But still try to do it and make it as experience. And pernah rasa down. Rasa nak tukar tajuk. Tapi still keep do it. keraskan hati kuatkan hati. Plus semalam sampai last-last minute taktahu nak eloborate apa. apa yang patut saya buat. Tapi Alhamdulilah otak yang sempit ni terbuka seluasnya dengan nasihat-nasihat dari sahabat-sahabat saya. Dan yang paling buat saya makan dalam ayat ni:-

"Jangan buat pekara kecil itu besar, Dan jangan besar-besarkan pekara kecil"

"Jangan sebab benda ni bukan bidang kau, so kau tak payah tahu benda ni. Then kau tak payah buat benda ni. Sebab kau sempitkan mind set kau cakap ni bukan bidang kau lah, kau tak boleh buat."

Dan. Alhamdulilah! selepas kena brainwash. Hahaha. Akhirnya dapat apa benda yang nak present plus and ya I do it very well and my group do it very well too! 

Allah knows your struggle. And Allah appreciate every single of it. Just have faith on Him. Keep du'a. And for my case Allah hantarkan pertolongan melalui sahabat-sahabat saya. Nampak tak? Allah pasti akan tolong hambaNya setelah hambaNya berusaha. Dan Allah akan beri kita ikut usaha kita. 

20 days to go before final exam! 

Kena kuatkan diri untuk minggu ni dan seterusnya. Plus minggu ni banyak presentation. Semalam pun dalam sehari ada 2 presentation. This wednesday 1 presentation. and This thursday 1 presentation. Then paperwork and report pun banyak kena hantar minggu ni. Rabbi yassir walatu Assir, Rabbi tammim bil khoir. Moving Forward!! bye uolss! 

Thank you My Inspiration. You always support me. May Allah bless you always :)